söndag 8 maj 2011

en väldigt hektisk men väldigt spännande och rolig vår!


nog för att man har o göra ibland, men denna vår liknar ingenting annat. och nog för att det lär gå ännu fortare när vi blir fler i familjen, men såhär snabbt har jag hittills aldrig varit med om att tid kan försvinna...

det är fantastiskt kul och spännande att se och framför allt känna magen växa för var dag som går och jag har nu bara 8 veckor kvar till beräknad födsel. och så är det fullt upp i vår trädgård där vårt lilla hus skall fördubbla sin yta. grävmaskiner, paddor, vältar, vattenledningar, betongbilar, you name it, känns som att vi haft hit varenda entreprenadmaskin som finns senaste två veckorna :-) och till veckan fortsätter det och förhoppningsvis kommer också sedan våra väggar upp innan det är dags att bege sig till BB.

så det är lite lurigt att hinna med kära bloggen också, plus att jag helt ärligt ändå aldrig riktigt fick tillbaks min aptit efter att den försvann för sisådär 27 veckor sedan... så det där med att planera måltider och inköp är inte så roligt som det har varit och därmed blir maten inte heller så inspirerande. och när jag väl fått tummen ur att baka något, ja då är det för att bjuda gubbarna i trädgården på och då hinns fotografering inte med... :-)

men, men, vi får se hur det går, jag fortsätter blogga i den takt som situationen tillåter för det är fantastiskt kul att hålla på med matbloggande, det är en sak som är väldigt säker :-)

2 kommentarer:

  1. Guuud är det bara 8 veckor kvar??!! Shit vad tiden går fort! Ska bli jättekul att se både dig, bäbis och huset lite längre fram! :-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken spännande tid!! Kul när mycket händer. Bara man hinner njuta av det!

    SvaraRadera