fredag 23 juli 2010

tack anki och håkan för en fin award

















i dagarna har jag fått fin award från anki och håkan i mårtenssons kök. känns superroligt att glada människor kikar in hos mig och följer vårt matbord... :-)

7 fakta om mig är önskemålet som följer med awarden:

1. mina två favoritredskap i köket är degskrapan och hålsleven, går att använda till det mesta :-)

2. jag gillar att shoppa färgglada köksaccessoarer, ett par av favoritbutikerna har jag länkat till till vänster. åker jag till tyskland, vilket gärna händer kring julmarknaden, så går jag flertalet gånger in på butlers som är en underbar affär i samma kategori.

3. när jag går ut på restaurang, beställer jag oftast fisk eftersom jag alltid tycker att jag äter för lite av det, detta då jag inte känner mig så säker på att laga fiskrätter, men jag ska bättra mig.

4. jag älskar kokböcker, köper många och för mina urklippta recept använder jag ett par fotoböcker som jag klistrar in fotona i. ibland pimpar jag vissa sidor riktigt fint. det finns ett inlägg på min kompis blogg baraenkakatill om det.

5. nån gång runt mellanstadiet, fick jag fullständigt bakfnatt, jag bakade sockerkakor på löpande band, alltid med någon ny knasig smaksättning, jag gav upp den perioden när jag försökt baka en kaka full med nonstop som mest såg ut som om någon spelat paintball i kakformen. jag bakade också massor av bröd då, den perioden slutade när jag fick slänga en hel sats bröd för att jag lyckats smaksätta den jättekonstigt (det åkte fram alla möjliga konstiga kryddburkar när jag bakade bröd)

6. jag har en underbar sambo som röjer efter mig i köket så ofta att jag får dåligt samvete medan jag står och rör i någon gryta.

7. största vinterhobbyn förutom mat är att virka mormorsrutor och knåpa ihop dem till filtar framför något bra på tv och dito på sommaren är att sy lapptäcken i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar