fredag 25 mars 2011

pizza troulakis village



jo det var det där hotellet på kreta där vi bodde en vecka för ett par år sedan... :-) dess restaurang har gett oss mycket att försöka återskapa.. :-) här är det en pizza vi åt samma dag som vi skulle åka hem. jag har till största delen följt receptet som jag skrev upp dagarna efter vi kom hem, men jag gick ändå loss på oreganon, kunde inte låta bli... och så kör jag alltid chilisås i stället för ketchup ( har ingen ketchup hemma annat än efter någon sällsynt korvgrillning i skogen om våren eller hösten... :-) ) baka pitabröden först som vanligt i ugn, ta ut och dela och gör pizzorna rätt på. grädda under grillen i ugnen på 200 C tills osten smält och det ser fint ut. (vilket jag inte hunnit göra ännu när bilderna togs)

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för din kommentar. Jag är ju en av dessa "tråkiga" människor som inte tycker om för mycket färg ( om det inte är kläder eller mitt hår;P) Annars föredrar jag vitt och pastell, grått, beige och lite silver i min inredning haha så detta var det jag tillslut bestämde mig för efter att ha velat in om jag skulle ha fler färger:D

    Ser fram emot att få se bilder på din filt:D

    SvaraRadera