tisdag 7 januari 2014

pecanpajen som kom tillbaks



Leilas piece of cake har gett många goda bakverk i den grå villan, strax före jul gjorde jag pecannötspajen som blev jättegod, resterna frystes in i små portioner, vilket glömdes av i julstressen. Jag kom på dessa små portioner i helgen vilket förgyllde en kväll med Homeland, säsong 3, alldeles utmärkt :-)

Två heta tips dock när ni gör pajen: det räcker inte alls att koka kolan någon timme som det står, snarare 3, då börjar det likna nåt, och de där nävarna pecannötter, de måtte vara ganska stora händer...

Jag förmodar att de flesta har boken, så jag lägger inte ut receptet, förmodligen kommer väl dock hennes böcker att  bli mindre populära nu efter hennes senaste marknadsföringsidé, det är i alla fall min gissning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar