tisdag 9 november 2010

snön yr kring rutorna...

nu är det oundvikligen vinter... när jag somnade igår var det sådär lite höstigt. vaknade upp och insåg kvickt att vintern dök upp under natten. vi hade 10 cm snö utanför fönstret. upp och på med mössa och tjocka vantar och skotta snö. fick åka i god tid för att hinna till jobbet, misslyckades ändå eftersom flera kört fast i halkan på vägen och jag kom inte förbi.

sitter nu på en iskall parkering i bilen och väntar på att klockan ska bli 10.30 då jag har mitt nästa kundbesök. det är så kallt och kyligt ute att jag inte ens vill stänga av bilen med risk för att börja frysa igen. utanför blåser det så det rycker i bilen av kastvindar och snön yr kring rutorna.

sneglar på min lilla kylväska. i den har jag en drickyoghurt (yalla guanabana/pineapple/vanilla) och en god wrap av libabröd med ost och skinka. det där med lunch när man är ute och åker i jobbet är alltid lite lurigt. men jag har helt gett upp med att kunna köpa nåt längs vägen. det man gör själv är så mycket godare! på vintern funkar mackor bra till lunch. på sommaren är bär, yoghurt och lite müsli det bästa.

nä, hem och koka soppa ikväll får det nog bli eller åtminstone en kopp varm blåbärsoppa.

1 kommentar:

  1. I love it att du alltid har med din lilla kylväska! Och till och med jag får färdkost med mig när jag ska åka ifrån dig! Du är bäst! Hoppas att ditt kundbesök var kul! Kram!

    SvaraRadera