onsdag 4 augusti 2010

persikoöverflödssmoothie

























gör ni som jag...? köper glatt ett helt nätat plasttråg med persikor och inbillar mig att jag kommer att äta allihop. bara det att jag glömmer att de oftast mognar samtidigt och då står man där med sisådär 12 persikor som måste ätas upp bums. ett par stycken går ju glatt ner och sambon ställer gärna upp och äter ett par, men sen blir det liksom för många.

så bästa frukosttipset som också självklart funkar till trågen med kiwi, nektariner och plommon lika bra; är att göra en mycket fruktrik smoothie så att man inte behöver slänga frukten i onödan.

till 2 stora smoothie:

3 dl vaniljyoghurt
7 mogna persikor

kärna ur och skär persikorna i mindre bitar. mixa så slätt det går (min blender sjunger på sista versen som synes av bilden...)

klart! :-)

1 kommentar:

  1. Svårt att låta bli att köpa ett tråg. Här har många persikor åkt ned i smoothies. Sonen vill ha dem blandade med jordgubbar eller hallon. Själv äter jag mest persikor tillsammans med keso.

    SvaraRadera