söndag 19 september 2010

LEON av Allegra McEvedy

























några dagar framöver tänkte jag laga recept ur den finfina kokboken LEON av Allegra McEvedy.

detta dels för att jag tycker det är roligt att testa nya recept, dels för att boken är så fantastiskt fin att jag vill delge mina fina läsare lite av innehållet men självklart också för att boken formligen är fullproppad med trevliga recept som bara måste provas.

vill du köpa boken så går det fint t.ex. på adlibris eller bokus.

första delen av boken är helt dedikerad till ingredienser där gänget bakom restaurangkedjan LEON ger tips och skriver om sina favoriter. andra delen består av recept som alla är otroligt fräscha och inte särskilt komplicerade.

håll utkik på bloggen framöver så ska jag ge ett par smakprov :-)

tills dess, lite vackra bilder....



3 kommentarer:

  1. Älskar vackra och så klart bra kokböcker. Vilka fina bröd du har bakat!
    Vad det gäller wokpannor har jag bara haft den tunna plåtvarianten. Det måste i alla fall vara något som tål höga temperaturer.

    SvaraRadera
  2. hej emmy!

    hm, tror jag ska ta och skaffa mig en tunn wok, undrar om det funkar på induktion bara...

    du får hålla utkik dagarna framöver, det finns mycket gott i LEON... :-)

    bröden, tack! helt galet så enkelt det var att få till det vackra bara man hade en fin surdeg... :-)

    SvaraRadera
  3. Omslagsbilden får tankarna till 50-talet och reklambilderna från den tiden. Jättefin, ska bli kul att kolla recepten närmare.

    Ang. rostas så steker vi dom bara rakt upp o ner som de är och kryddar på den sidan som är färdigstekt. Vi låter dom bli färdigstekta på en sida innan vi vänder, håller alltså inte på att vänder hela tiden.

    SvaraRadera